Странице

уторак, 23. новембар 2010.

Što ste pušili, pušili ste

Danas je poslednji pušački dan u mojoj kancelariji i postoji realna opasnost od trovanja duvanskim dimom na kraju radnog vremena. Napušiću se za sve dane agonije koji dolaze. Već zamišljam sebe, u narednim mesecima kako izlazim iz zgrade i pušim šest cigareta odjednom, sva sreća pa odmah ulazim u kola, te se onesvešćujem u sedećem položaju. Pre mesec dana me dočekalo na stolu Obaveštenje o primeni Zakona o zaštiti stanovništva od duvanskog dima. Čitala sam i plakala. Ali ne toliko zato što od sutra neću moći da pušim, citiram: u svim javnim prostorijama kao i u prostoru koji se u smislu zakona , ne smatra zatvorenim javnim prostorom, a koji je funkcionalni deo prostora u kome se obavlja delatnost (restoran, predvorja, hodnici, stepenište, toaleti, liftovi, magacin, garaže, pomoćni objekti i službena vozila) idi bre, a baš sam mislila da pušim u liftu, a o službenom vozilu da ne govorim. Plakala sam jer sam svesna da nikada neće doneti Zakon o zaštiti stanovništva od ljudske gluposti, a ima nas dovoljan broj ugroženih. Bilo bi lepo kada bi glupim ljudima bilo zabranjeno da budu glupi u svim javnim prostorijama gde zaista vrše atak na mentalno zdravlje nas ugroženih. To što su oni glupi u svoja četiri zida, to je njihova stvar i sve dok mene ne ugrožavaju nemam ništa protiv. Mislim, ništa efikasno. Do sada sam uz cigaretu nekako i izlazila na kraj sa tim problemom, zapalim, kuliram i ne razmišljam. Sada zaista mislim da ovakav zakon povlači donošenje i ovog drugog. Nivo tolerancije će se značajno spustiti, usled nedostatka nasušnih nam cigareta. Elem, da ironija bude veća, osoba koju su odredili kao odgovornu za sprovođenje ovog diskriminišućeg zakona je, verovali ili ne, moja malenkost. To je verovatno neki psihološki igrokaz koji mi priređuju znajući da sam najstrastveniji pušač u kolektivu.
Nedavno je usvojen i Zakon o sprečavanju zlostavljanja na radnom mestu. Ako sad naprasno država počne da primenjuje, ali stvarno da primenjuje taj zakon, nadrljali smo i mi i poslodavci.
Evo pogledah upravo svoju pepeljaru. Bilans 6 cigareta za 1522 karaktera bez razmaka. Bojim se da ako se nešto ne promeni u Zakonu o zaštiti od duvanskog dima, dobiću otkaz u skladu sa ovim o sprečavanju zlostavljanja na radnom mestu. Ima sve kolege da zlostavljam na dnevnoj osnovi, ukoliko ne dobijem očekivanu dozu nikotina za vreme trajanja radnog vremena.
Čuvajte se, stiže lice odgovorno za sprovođenje Zakona o zaštiti stanovništva od duvanskog dima!

Нема коментара:

Постави коментар